Güncelleme Tarihi: 29 Kasım 2018

Gösterim: 711

Marka ve Pazarlama Zirvesi

İşletme ve Ekonomi Topluluğumuz tarafından alanında uzman konukların katılımıyla "Marka ve Pazarlama Zirvesi" düzenlendi.

 

Rektörlük konferans salonunda düzenlenen zirvenin ilk oturumunda Stratejik Pazarlama Danışmanı Cem Sezer söz aldı. Sezer pazarlama kavramının ne ifade ettiğinden bahsettiği konuşmasında; “Pazarlama Türkiye’de yanlış tanımlanan bir kavram. Pazarlama Türkiye’de iletişim olarak algılanıyor. Pazarlamanın 4 tane bileşeni var. Product, place,  price ve promotion; Türkiye’de ise pazarlama promosyon üzerine kurulu. Batı’da ise 4 P’ye göre yapılıyor. Teknoloji marka üreten bir ülke olmadığımız için promosyon kısmıyla ilgileniyoruz. İşin iletişim ve promosyon tarafındayız. İnanılmaz bir değişim sürecindeyiz. Pazarlama çok çeşitli bir alandır, bu aşamada markayı insanlaştırın. Siz bir kişiliksiniz ve bir iletişim kuruyorsunuz. Bin yıllar önce de aynıydı sadece araçlar değişiyor. Konu ise hep aynı. Dünyada var olan bütün değişimlere baktığımız zaman endüstri 4.0 sadece endüstri değil çünkü çok ciddi bir dönüşüm var. Çünkü baktığınız zaman tekerlek icadından sanayi devrimine kadar çok devrimsel bir şey yok. Devrimsel dönüşüm yapay zeka, makinelerin öğrenebildiği bit döneme denk geliyor. Önümüzdeki 20 yıl içerisinde şu anki mesleklerin yüzde 40’ı kaybolacak. Yani muhtemelen seçilen, seçilmek istenen mesleklerin bir kısmı yok olacak. Bu kadar okumamıza rağmen beyin diyen bir sürü fütürist bile sadece tahminlerde bulunabiliyor” dedi.

 

Pazarlamada temel unsurlardan birinin en az bütçeyle, en sınırlı kaynakla en iyi şekilde süreci yönetmek olduğunu belirten Sezer; “Müşteri beklentisini doğru okuyan şirket, doğru pazarlama yapan şirkettir. Bu beklentiler her geçen gün artıyor. Pazarlamanın müşteri yönetimi tarafında ciddi değişiklikler var. Mikro hedefleme, hedef kitlesi ne kadar daralırsa o kadar net konuşabilirsiniz. Pazarlama samanlıkta iğne aramak gibi. Ama elinizde güçlü bir mıknatıs varsa o iğneyi kolayca bulabilirsiniz. Mıknatısı bulmak sizin işiniz” diye konuştu.

Zirvenin ikinci oturumunda ise Webtures Kurucusu Kaan Gülten öğrenciler ile buluştu. Sektörde bulunan medya kuruluşlarının nasıl marka haline geldiğini ve nasıl pazarlama çalışmalarının yapıldığından bahseden Gülten kendi başarı hikayesini paylaştı. Pazarlamada bakış açısının farklı olmasına dikkat çeken Gülten; başarının bu farklılık ile geldiğini vurguladı.

Zirvenin öğleden sonraki oturumunda ise “marka olmak” konulu panel düzenlendi. Moderatörlüğünü İlancılık Reklam Ajansı Başkanı Ender Merter’in yaptığı panele; Fenerbahçe Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ece Baban, Genna İstanbul Başkanı Selim Tuncer ve Markam Danışmanlık Kurucusu Güven Borça konuşmacı olarak katıldı. Keyifli sohbet havasında geçen panele öğrenciler soruları ile eşlik etti.

 

Zirvenin son oturumunda ise Vestel Pazarlama İletişim Grup Müdürü Feza Turunçoğlu Erim ve Vestel Pazarlama Müdürü Duygu Badem Uylukçuoğlu pazarlamanın inceliklerine dair bilgiler paylaştı. Gün boyunca süren zirve öğrencilerden yoğun ilgi gördü.